Doprava

 

Pan primator, otazky ohladom ciest, ako bude realizovana Okruzna ulica? nieje nevhodne ukoncit cestu priamo pod centrom mesta? kedy by sa mala spristupnit dialnica Presov - Svinia? dakujem za odpoved.

Svinia by sa mala dokončiť do konca tohto roka, je to investícia Národnej diaľničnej spoločnosti, pričom mesto aktívne spolupracovalo pri vysporiadaní pozemkov. Okružná - má slúžiť ako nultý mestský okruh, jej zmyslom je uľahčiť vstup do centra mesta cez Jarkovú a Baštovú ulicu. Vstup bude z Levočskej ulice cez svetelnú križovatku a pri penzióne Trattoria bude bočiť doľava na Jarkovú ulicu a cez Baštovú zase von. Križovatka pod OC Fórum bude dokončená až v ďalšej fáze, po ukončení výstavby OC. Časť mestskej hromadnej dopravy sa presunie práve na túto Okružnú.


Kedy sa konecne vystavaju nejake parkoviska, co vas projekt bezplatnych zachytnych parkovisk v nedalekom okoli a kyvadlovej dopravy do centra, ktory bol naozaj dobrym napadom a mohol vyrazne pomoct doprave v Presove, aby ste tak mohli aspon nejakym sposobom vyvazit zavedene negativa s "parkovacou mafiou" ktora neobmedzene vladne Presovu. (nemusi plnit ani len zmluvne zavazky zo zmluvy ktora je v ich prospech maximalne vyhodna, a mestu to nevadi... napr.pri udrziavani poriadku) Bol by som rad keby ste skutocne zapracovali na tom projekte zachytnych parkovisk a zapisali si tym ako primator aspon vyrovnane skore a nezostali s minusovym prinosom na konte v tejto oblasti.

Projekt záchytných parkovísk – na tomto projekte pracuje Útvar hlavného architekta v spolupráci s odborom Mestského majetku. Hľadáme vhodné pozemky. Musím však podotknúť, že v minulosti boli predané najlukratívnejšie parkoviská v meste za symbolickú hodnotu.


Planovali sa vyuzit financie zo zdrojov EU, co sa tyka DPMP na nakup duobusov. Kedy sa to planuje urobit, Ziskali sa nejake zdroje financii?

DPMP zakúpilo dva duobusy a v najbližších dňoch ich zaradí do premávky.


Po rozkopávkach - plynárov, vodárov - dochádza k uvedeniu chodníka, resp. cesty do "pôvodného" stavu. Preberá vôbec tieto práce niekto z mesta? Pretože realita je taká, že jama sa zasype, zaleje asfaltom a následne to všetko sadne. Ako hrob. Takých miest je viacero - napr. chodník na Fučíkovej ul. oproti budove PZ SR. Neskutočný tankodrom ostal po vodároch na Štefánikovej a Zápotockého ul. Neviem, či tieto cesty patria mestu, ale ak áno zaujímalo by ma, kto tieto práce preberal.

Opravy komunikácií po rozkopávkach preberajú pracovníci oddelenia dopravy OHAM. Každý pôvodca rozkopávky je povinný počas 3 rokov od ukončenia prác opravovať prípadné sadanie rozkopávok. Realita je taká, že tak urobí väčšinou až na základe výzvy zo strany Mestského úradu. Pracovníci oddelenia dopravy robia 2x ročne kontrolu stavu „starších“ rozkopávok na území mesta, sme však vďační aj za podnety zo strany občanov.


Mesto Presov prenajalo pozemky = parkovacie miesta firme Vinci Park. Tieto miesta su pravne teraz v rukach sukr. firmy, fakticky ide o sukr. pozemky. Na zaklade akeho zakona mesto Presov vstupuje do vztahu medzi obcana-vodica a Vinci Park a na miestach kde obcan na parkovacom mieste nezaplati parkovne dava blokovacie zariadenia a vybera pokuty? Podla mna sa mesto neopravnene obohacuje. Nebolo by to prvy ani posledny krat ked mesto kona v rozpore so zakonmi, vstupuje neopravnene do vytahu firma-obcan.

Mesto Prešov neprenajalo pozemky firme Vinci Park Slovakia, ale uzavrelo s ňou koncesnú zmluvu na službu, ktorou je výber parkovného.


Bývam v mestskej časti Šalgovík a mám taký pocit že sa na nás akosi zabúda. Od kedy je v prevádzke priemyselný park v bývalých hydinárskych závodoch je tu hustejšia premávka a problém je v tom že nikto nedodržiava rýchlosť. A taktiež sú u nás rozbité chodníky. Bude sa v týchto smeroch niečo podnikať? Ďakujem

Chodníky je možné opraviť z prostriedkov bežnej údržby, na nedodržiavanie rýchlosti si musí posvietiť polícia


Nechcete rozsirit trolejbusovu trakciu o dalse lokality, mapr Rusinska, Svaby, ...

Plánované rozšírenie trolejových tratí je, ale z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov nebudú v najbližšom čase zrealizované


Nechcete zvysit tempo obnovy najme klbovych trolejbusov a autobusov ?

Je to závislé od dostupných finančných prostriedkov


Kedy bude hotovy dialnicny obchvat(zapadny i severny)

Pôvodný termín bol 2011 - 2015. Súčasný minister však pozastavil prípravu projektových prác. Preto sme zorganizovali petíciu za urýchlené vybudovanie obchvatu Prešova. 


Kedy bude hotove prepojenie Rusinska-Cierny Most

Kuzmányho ulica stojí na majetkovoprávnom usporiadaní, kde sa mesto dohodlo s PSK Po jeho ukončení bude cestu stavať PSK.


Chcel by som vedieť, i sa nebudu preprogramovavat semafory

V meste na ceste I/18 – Levočská-Dulianska-Bardejovská-Vranovská bude realizovaný projekt inteligentného dopravného systému ( zelená vlna ) s navádzaním áut pri zápchach. Tento projekt za pomoci mesta však realizuje Slovenská správa ciest. Ostatné križovatky v súčasnosti analyzujeme spolu so správcom cestnej svetelnej signalizácie a budeme ich postupne prestavovať


Či sa neuvazuje rozsirovanie ciest v centre

V súčasnosti prebehla rekonštrukcia Okružnej ulice a následne plánujeme rekonštrukciu Hviezdoslavovej a Štefánikovej. Naplánovaná je aj komplexná rekonštrukcia Jarkovej , Baštovej a Slovenskej. Rozšírenie týchto ulíc ale obojstrannej zastavanosti nebude veľmi možné.


Či sa neda spojit ulica Vodarenska so Sekcovom

Pripravuje sa štúdia dopravného napojenie Amfiteátra na Ul. Pod Táborom, ktorá uvažuje aj s novým prepojením ulice Vodárenskej, resp. Dilongovej na túto cestu


Kedy budú dokončené obchvaty mesta Prešova.

Juhozápadný portál s tunelovým variantom smer Košice, aj severný obchvat sa mal pôvodne začať na budúci rok, dokončenie plánované v r. 2013. Nábrežná ul. 1. časť dokončená do konca roka, 2. časť po ZVL aj s veľkou estakádou by mala byť do konca budúceho roka.


Kedy bude vylúčená všetka doprava v centre mesta?

V najbližšom čase asi nebude. Na pešej zóne musí prebiehať zásobovanie prevádzok a obchodov. Takže do 10.00 hod. je tam naozaj rušno.


Kedy bude mozne si zakupit listok na MHD aj cez mobil?

Rokujeme o tom s dvoma operátormi, mali by sme byť tretím mestom na Slovensku, ktoré tento systém využíva.


Nedalo by sa nieco spravit so zeleznicnou stanicou PRESOV-mesto? Uz dobrych par rokov chatra. Okrem vymeny cedule sa tam nespravilo NIC! Ale to je asi otazka skor pre ZSR.

Železničná stanica Prešov – mesto patrí ŽSR. Podľa ich vyjadrenia nemajú v pláne opravu alebo rekonštrukciu tejto malej stanice.


Budu sa rekonstruovat zastavky MHD? Konkretne zeleznicna stanica je to miesto kam prichadzaju navstevnici do Presova (akysi vstup) no je v zalostnom stave zhrdzavene, rozbite, spinave, popisane atd. Ak sa nieco robi tak poriadne nie latanie ako to je tu vo zvyku...

Mesto Prešov urobilo monitoring stavu jednotlivých zastávok MHD, nástupných plôch a prístreškov so spísaním všetkých potrebných opráv. Postupne podľa dôležitosti budú jednotlivé zastávky opravované z prostriedkov bežnej údržby mesta.


Kedy uz bude konecne chodnik a osvetlenie medzi sekcovom a luboticami ak sa nemylim tak bola dohodnuta nejaka spolupraca na rieseni tohto problemu...

Mesto Prešov má ukončenú svoju časť, posledné stĺpy verejného osvetlenia končia na hranici katastra mesta. Chýbajúcu časť musí vybudovať obec Ľubotice. Obec Ľubotice pripravuje projekt osvetlenia tejto komunikácie s vybudovaním stĺpov v strednom deliacom páse. Tento projekt má byť financovaný z eurofondov. Realizácia bude po odsúhlasení tohto projektu.


Dobry den pan primator, najprv vdaka za to, ze si viete najst cas a zaujima vas i nazor obcanov, nielen pred volbami... Teraz par otazok: 1. Florianova by mala byt pesou zonou. Nevyzera to tak ani zdaleka. Preco tam je vzdy tolko aut?! Rovnako to plati aj pre kopu aut na Hlavnej; sialene jazdiace taxiky a pizza dodavky, zasobovanie tvori asi 1000 aut atd. , co s tym planujete robit?

Mate pravdu v tom, že Floriánova ulica je pešia zóna. K uvedenému je potrebné dodať, že v tejto pešej zóne platia určité pravidla, okrem iného aj to, že do tejto pešej zóny nie je možné úplne zakázať vjazd všetkým motorovým vozidlám. Výnimku zo zákazu vjazdu do 10.00 hod. majú vozidla, ktoré zabezpečujú zásobovanie. Ďalej neobmedzený vjazd do uvedenej pešej zóny majú aj vodiči vozidiel, ktorí v tejto zóne majú trvalý pobyt. Ďalej sú to vozidlá s parkovacím preukazom pre osoby so zdravotným postihnutím.
Je pravda aj to, že pešia zóna je územie ktoré je určené predovšetkým pre chodcov, no nielen pre chodcov. Na tomto území platia zvláštne ustanovenia o premávke v pešej zóne. Tieto ustanovenia hovoria napr. o tom, že v tejto zóne smie vodič jazdiť rýchlosťou najviac 20 km/h pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ak je to nevyhnutné vodič je povinný zastaviť vozidlo. A ešte ďalšia vec, v pešej zóne chodci sú povinní umožniť vozidlám jazdu. To platí napr. aj pre deti, ktoré sa hrajú v obytnej zóne. Mestská polícia sa snažila a aj v budúcnosti sa bude snažiť vodičov, ktorí na tejto ulici nemajú čo robiť riešiť tak ako im to zákon ukladá.

K Hlavnej ulici je potrebné dodať to, že nie na celej ulici je pešia zóna. Toto si častokrát obyvatelia Mesta Prešov mýlia. Začiatok a koniec pešej zóny je upravený dopravným značením V tejto zóne platia obdobné pravidla ako som už spomínal o. Floriánovej ulici. Časť po ktorej premávajú autobusy MHD nie je pešia zóna, ale je to zóna s dopravným obmedzením „zákaz státia“, v ktorej môžu stáť vozidla len na miestach vyhradených ako parkoviská. K tomu je potrebné dodať že vjazd na túto ulicu je obmedzený z každej strany a to dopravným značením „zákaz vjazdu“, doplneným dodatkovou tabuľou - okrem dopravnej obsluhy, MHD, cyklistov, TAXI od 19.00 hod do 07.00 hod. a zásobovanie od 05.00 hod. do 10.00 hod. a od 18.00 hod. do 20.00 hod. Zákaz vjazdu okrem dopravnej obsluhy obmedzuje platnosť značky na vozidlá ktorých vodiči, prípadne prevádzkovatelia majú v miestach bydlisko, sídlo alebo garáž. Aj pre vodičov týchto vozidiel však platí, že na uvedenej ulici nemôžu stáť s výnimkou miest vyhradených na parkovanie, s výnimkou státia na miestach vyhradených na parkovanie respektíve súkromných pozemkoch a priestoroch vo vlastných objektoch. Čo sa týka merania rýchlosti na túto tému som sa už stretol na pracovnom rokovaní aj s riaditeľom okresného a krajského riaditeľstva PZ, kde mi bolo prisľúbené, že meranie rýchlosti neobíde ani centrum mesta.


Chcem sa spýtať, či neuvažujete o prenajímani parkovacich miest pre občanov už aj na existujúcich parkoviskach na sídliskach, alebo či by sa nedalo riešiť aj individuálnych zaujemcov napríklad na Sídlisku II, keďže tam nebola vybrana žiadna plocha.

O spoplatnení existujúcich parkovacích miest sa zatiaľ neuvažuje, pretože ich je nedostatok a nie je tým ponúknutá rovnaká možnosť všetkým, ktorí ich potrebujú.

Na S III, Šváboch a na Sekčove sme začali pomocou investora s výstavbou nových parkovacích miest. Systém parkovania bude zverejnený približne o mesiac. Verím, že postupne pokryjeme parkovaciu potrebu všetkých sídlisk.


Plánuje mesto sprísniť vstup taxikom a zásobovacím vozidlám na pešiu zónu ?

Vylúčenia taxíkov z centra mesta za neplánuje, sú vo všetkých európskych mestách, slúžia hlavne pre turistov. Zatiaľ naozaj nevidím dôvod na ich vylúčenie, navyše keď v meste funguje aj MHD. Prevádzky a obchody na Hlavnej ulici musia byť zásobované, aby mali čo predávať


Kedy začne chodiť priamy vlak do Bratislavy cez Žilinu z Prešova aby človek nemusel prestupovať v Kysaku?

Raz do týždňa chodieva. Asi pred mesiacom som vyvinul iniciatívu spolu s primátorom Bardejova a Humenného. Pripravujeme spolu žiadosť, projekt, aby do doby, kým do Prešova nebude dokončená diaľnica, aby vlakové spojenie Prešov-Bratislava s následným pripojením do Bardejova a Humenného chodili 3 až 4 kráto do týždňa, prípadne aj denne. V súčasnej dobe vyhodnocujeme vyťaženosť takéhoto spojenia, aby takáto požiadavka nebola len prázdnou bublinou a aby sme ju mohli riadne zôvodniť. Pred niekoľkými mesiacmi som mal rokovanie na ŽSR. Boli ochotní sa tým zaoberať, len je potrebné, aby sme predložili aj štatistiky.


Kedy sa začne s rekonštrukciou hl.križovatky, koľko to bude trvať a kto ju bude realizovať?

Rekonštrukcia hl. križovatky je súčasťou riešenia dopravnej situácie v meste. Tento rok môžeme nazvať aj dopravným rokom. Tento rok sa dokončí Okružná ulica (mesto), dokončí sa rekonštrukcia križovatky (SSC) na námestí mieru pri hoteli Šariš, spustí sa zelená vlna (SSC) smerom od Popradu smerom na Bardejov a Vranov a iné.


Či sa v súvislosti s b.1 neuvažuje o rozšírení počtu jazdných pruhov na ul. Sabinovská a to tak, že od St. Dúbravy by boli dva pruhy v smere do mesta kde by plynule nadväzovali na rekonštruovanú križovatku a jeden smer z mesta. Cesta je dosť široká, stačí zmeniť vodorovné značenie a autá nebudú stáť už Pod Skalkou. Miesta je tam dosť aj keby bolo potrebné rozšírenie, len preložiť stĺpy trolejového vedenia.

Hlavná križovatka sa začne rekonštruovať v priebehu leta počas letných prázdnin by mala byť rekonštrukcia aj ukončená. Pôjde o výrazné rozšírenie jazdnyh pruhov smerom od Sabinova na Dukliansku ulicu s možnosťou plynulého odbočenia od Sabinova na Duklianskú ulicu a samozrejme aj od Sabinova na Levoču. Pôvodne sa plánovala táto križovatka ako kruhová, avšak počet áut prechádzajúcich cez túto križovatku prekročil počet 50000 denne, kruhová križovatka by neumožnila výjazd MHD z Hlavnej ulice. Tesne po ukončení rekonštrukcie by mala byť napojená aj zelená vlna od Popradu na Vranov, čím by sa mala zlepšiť prejazdnosť touto križovatkou.


Čo je nové s križovatkou Bajkalská/Sabinovská/Šidlovec? Navrhujem, aby počas rekonštrukcie v špičke riadili dopravu dopraváci.

Rovnako sa v priebehu dvoch až troch mesiacov (dúfam) ukončí svetelná križovatka Bajkalská - Šidlovec spolu s rozšírením jazdných pruhov a svetelným prepojením až na hlavnú križovatku Nám. Mieru. To znamená, že odpadnú problémy pre obyvateľov Šidlovca, ktorí mali problém s výjazdom na Sabinovskú ulicu. Investorom je Slovenská Správa Ciest a iniciátorom tejto rek. križovatky bolo Mesto Prešov. (v súčasnosti je rekonštrukcia križovatky už ukončená a je riadená svetelnou signalizáciou - poznámka admina)


Neuvazovali ste nad tym ze na niektorych krizovatkach by stacilo premalovat vodorovne dopravne znacenie a priepustnost krizovatky by sa zvysila min. o 30% ?

Každá križovatka je naprojektovaná autorizovaným dopravným inžinierom a jej rekonštrukcia je podmienená vypracovaním novej projektovej dokumentácie a z toho vyplývajúcimi stavebnými úpravami a zmenou vodorovného dopravného značenia. Takže len tak premaľovať čiary nie je nikdy možné. Ak nepomôžu teraz robené opatrenia (zelená vlna, semafory), pristúpime aj k týmto úpravám.


Môžete poverit niekoho z podriadenych alebo zriadit mailovu adresu kde by obcania mohli poslat napady ako zlepsit dopravu v meste? Podľa článku Ingrid Timkovej uverejnenom v Prešovskom echu:
„Dennou realitou obyvateľov Šafárikovej ulice a jej okolia v Prešove sú nepríjemný celodenný hluk, otrasy, smrad z výfukových plynov tranzitu ťažkej nákladnej dopravy. Primátor Prešova Pavel Hagyari v januári tohto roku po sťažnostiach viacerých obyvateľov v spomínanej štvrti vyrukoval s takýmto riešením: "Už do dvoch týždňov vypracujeme projekt." Na otázku, v akom štádiu je tento proces, primátor odpovedal: "Mesto dokončilo projekt odklonenia tejto dopravy, v súčasnosti prebiehajú rokovania s krajským úradom dopravy a dopravným inšpektorátom a Slovenskou správou ciest, ktorí to musia schváliť. Pripravujeme smerové tabule, ktoré by odklonili veľké nákladné autá smerujúce od Bardejova, Humenného cez Sekčov smerom na Košice, aby sme sa vyhli tejto zóne. Čakáme na povolenie štátnych inštitúcií. Mesto si svoju úlohu splnilo." Spomínaný projekt je v skutočnosti žiadosť vyjadrená dvoma vetami. K nej je priložená prekopírovaná mapa mesta A4 a na dvoch úsekoch je zakreslená tabuľka so zákazom vjazdu nákladných motorových vozidiel. Všetky inštitúcie, ktorým bola žiadosť mesta adresovaná, sa k "projektu" vyjadrili v zmysle jeho nedostatočnej odbornosti, koncepčnosti a úrovne spracovania. Prednedávnom práve mesto iniciovalo riešenie problémov s ťažkou nákladnou dopravou a jej presmerovanie do rôznych koridorov. A jedným z navrhnutých koridorov pre ťažkú dopravu bola aj Šafárikova ulica. „
 
Pán primátor, patrím k tým sklamaným. Bol by som rád, keby ste sa k tejto téme vyjadrili.

Tu došlo k zlej interpretácii projektu novinármi. Žiadosť o zákaz vjazdu nákladným autám dlhším ako 10 m na Ul. Lesík delostrelcov, Holého, Šafárikova, ktorá bola predložená KÚ CDaPK a ODI, nebola odsúhlasená, pretože táto cesta I/68 je cestou E 50 medzinárodného významu a doprava na nej sa z toho titulu nemôže obmedzovať. Projekt usmernenia tranzitnej dopravy v meste Prešov je zámerom, resp. štúdiou, ktorá rieši informatívnymi dopravnými značkami navádzanie vodičov, po ktorých komunikáciách sa dostanú čo najrýchlejšie a najefektívnejšie cez Prešov. Sú to dve rôzne témy a dve rôzne žiadosti, ktoré boli aj na KÚ CDaPK predložené. 14.apríla.09 sa uskutočnilo na radnici ďalšie pracovné stretnutie so všetkými zainteresovanými, na ktorom sa dohodlo, že mesto po obdržaní vyjadrení všetkých dotknutých inštitúcií vypracuje technický projekt pre osadenie dopravného značenia a všetci príslušní správcovia komunikácií ho zrealizujú.


Tak by ma zaujimalo, ci dojde k rekonstrukcii Jarkovej ulice tak, ako ste uz skor planovali?

Jarková ulica sa pripravuje na rekonštrukcia, verím, že po dobudovaní Okružnej ulice a zrekonštruovaní nadväzujúcich ulíc, bude v mestskom parlamente schválená aj Jarková ulica. Prešovu by to veľmi pomohlo.